onsdag den 14. maj 2014

strikke inspiration

Som rigtig mange af jer andre, er jeg også blevet utrolig inspireret af Cecilies 12 months of knitting. Jeg er ikke selv hoppet med, af den simple årsag, at jeg ikke havde lyst til at få presset på mine skuldre ;-) Jeg synes der har været rigeligt at se til denne vinter/forår.
Men jeg er alligevel blevet grebet af stemningen og har fået afsluttet mange flere projekter end normalt - og har mindst lige så mange projekter planlagt i mit hoved (har man ikke altid det?).
Det første strik jeg blev færdig med i år, var en cardigan til mig selv (juhuu! det er ikke så tit, det bliver til andet end børnestrik!)

Den er strikket i kauni, og jeg må sige, at jeg er ikke så imponeret over det garn, måske havde jeg bare for høje forventninger!?! men synes altså stadig at det efter vask og brug er noget stift i det :-(

Opskriften jeg har brugt hedder Angry sheep, og jeg har købt den via Ravelry - jeg har lavet mit eget mønster, men ellers er eneste ændring, at jeg ikke har vendestrikket over ryggen og så har jeg strikket både ærmer og krop længere (faktisk kunne jeg godt have strikket ærmerne endnu længere, da de er endt med at blive lidt korte idet) - det er en super opskrift, virkelig nem at følge og fordi den bliver strikket oppefra og ned har det været super nemt at jurstere længden. Og der er ingen sammensyngning! Det nye for mig i denne opskrift var, at man strikker rundt og så klipper åbningen op bagefter.

Meget mærkelig oplevelse, at klippe i trøjen lige efter man har brugt så længe på at strikke den ;-) Men opskriften beskriver det virkelig godt og resultatet er super - teknikken skal jeg helt sikkert bruge fremover, så man slipper for vrang :-)

Str. S
Forbrug: Kauni - 100g sort, 110g hvid, en rest turkis

7 kommentarer:

  1. Hold op, hvor er den flot! Elsker cardigans, striber og turkis...så den falder lige i min smag! Selv er jeg ikke strikker (endnu) men denne trøje og de fine ting i 12 months of knitting inspirerer mig til at blive det! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er forresten i gang med at hækle et tæppe i Kauni og synes det er lækkert, men til beklædning ville jeg nok også foretrække noget blødere garn.

      Slet
    2. Tusinde tak Stine :-) Det er virkelig sødt sagt :-) Du skal da bare igang med at strikke ;-) Jeg tror du har ret i at Kauni bare er bedre til tæpper :-)
      Mvh
      Karin

      Slet
  2. Hvor er den lækker! Men uh! Jeg ville godt nok ryste på hånden hvis jeg skulle klippe i noget jeg lige havde brugt så lang tid på at strikke!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Charlie - Ja det er rimelig vildt det der med klippe den op - men det virkede så godt :-)
      Mvh
      Karin

      Slet
  3. NØJ, hvor er den flot, Karin! Vildt imponerende! (og ja, jeg ved ikke, hvordan det her opslag er gået min næse forbi). Jeg vil så gerne lære det er med at klippe i strik for at undgå vrang...men synes det er så "farligt":-) Sejt at du har styr på det. Kan være jeg må prøve den opskrift engang. kh. Ingrid

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ingrid
      Ja det går så også rigtig godt for mig, da jeg helt har overset din kommentar :-( Du skal helt sikket kaste dig ud i det! - det var virkelig overraskende nemt!!! Tænker du sikkert også kan finde et par video på u-tube! og ellers svare jeg rigtig gerne på spørgsmål :-)
      kh
      Karin

      Slet