mandag den 17. marts 2014

Lille sky gik morgentur

Jeg endte ned kun at lave udklædning til Frida My. Delvis fordi buksetrolden har været så meget syg i februar, at det nærmest for ham var en omvæltning, bare at komme i vuggestue ;-)



Frida Mys sky/regnbue (eller regnbueprinsesse, som vi var nød til at kalde den, for at få hende til at tage den på :-)) udklædning bestod af tre dele, regnbukser, sol og skydragt - jeg har ikke været så god til at tage billeder af processen, men her får i lige en beskrivelse (spørg endelig, hvis i har lyst til at lave et sæt selv :-))




Regnbukserne var bestemt de nemmeste - det er leggings købt i h&m og som har jeg trykt regndråber på. Jeg lavede et lille stempel af noget hårdt skum jeg havde, men ellers kunne man sikker have lavet et rigtig fint stemple af en kartoffel.





Solen er lavet af en bar hårbøjle (købt for mange år siden i Panduro) overtrukket med gult filt. Så har jeg lavet 5 stråler - lavet som en kvartcirkel, der er syet sammen og fyldt ud med fiberfyld - dem har jeg (i hånden) syet på hårbøjlen.
  


Til skyen har jeg brugt pladevat, som jeg at syet som kugler - der så er syet på en undertrøje jeg har købt.




Regnbuen er filt i strimler som jeg har syet på et bredere stykke filt, strimlerne danner en løbegang, hvor jeg i de to yderste, så har trukket stivere - sådan nogle man normal bruger til f.eks. korsager. Regnbuen er syet på i ærmegabet og så i bunden af skyen.




Generelt har det være en udklædning, der var hurtig og nem at lave. Derudover passede den rigtig godt til vores årstiden, da det var muligt at give hende skyen på uden på flyverdragten, til den udendørs tøndeslagning på vores vejen :-)



2 kommentarer:

  1. Wow, hvor er det bare kreativt. Det er en dødgod ide med vejr, selvom regnbueprinsesse også er er godt navn. Meget inspirerede kostume... Tror jeg lægger det på min Pinterest under costumes, så andre også får glæde af det...
    Kh Eline

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Eline
      Tusinde tak skal du have :-) det var en god ide med at ligge det på pinterest, det er jo der jeg har fundet det mest af min inspiration :-)
      Mvh
      Karin

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...