onsdag den 29. januar 2014

Bæredygtig nu!?!

Jeg har i længere tid gerne ville leve mere bæredygtigt, men har også indset, at opgaven er svær og kræver meget tid, til at sætte sig ind i alle forhold. Vi forsøger så meget som det nu er muligt, at købe madvarer mm. økologisk og er også meget fokuseret på at undgå madspild. Men der hvor jeg har forsøgt, at lægge mit fokus er på mit og ungernes tøj, for hvis der er noget der ikke er bæredygtigt, så er det vores tøj og vores tøjforbrug - desværre :-( Derfor har jeg i det sidste halve år forsøgt kun at købe tøj, hvor der som minimum er tænkt over processerne, og når det er bomuld, at det så hovedsageligt er økologisk! Det er svært, men ikke umuligt :-)

Da jeg så dette indlæg hos Håndlavet Karma var helt klar over, at det skulle jeg være med til, for det er da noget sjovere, hvis man er flere! Og jeg tror også, at det vil hjælpe mig en del at få sagt det højt, så man ikke så let falder i forbrugsfælden ;-)

Den oprindelige ide komme her fra.

Vil du også være med? Husk det er bedre at gøre lidt end ingenting :-)

1 kommentar:

  1. Jeg tænker også meget over økologi og bæredygtighed, men uden på nogen måde at være fanatisk. Jeg er slet ikke storforbruger af tøj, men ærges over at det er så svært at finde ud af hvilket tøj der er produceret under rimelige vilkår. Med børnetøjet bliver det lettere og lettere synes jeg, og her er der heldigvis også gode muligheder for at købe fint brugt tøj. Men jeg synes det er svært med tøj til voksne - det meste økotøj er sådan lige 'øko' nok i looket ;) Men måske skulle jeg begynde at kigge efter mere brugt tøj til mig selv også. Det er i hvert fald rigtig vigtigt at sætte fokus på, for som du skriver så er "vi" overforbrugere af tøj-

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...