torsdag den 21. november 2013

Dørskilt til børneværelset DIY


Nu var det ved at være på tide at får lavet et dørskilt til Oksar lige som det søster har. Jeg har lavet det som en lille DIY - selv om der ikke er mange ben i det ;-)


Jeg har fundet en skrifttype på computeren som jeg synes var fin og printet det ud i den ønskede færdige størrelse. Jeg har valgt en skrifttype der hedder Showcard Gothic og størrelsen er 300



Så har fundet stofrester der passer til størrelsen på bogstaverne og strøget dobbeltklæbende vlies bag på.


Så har jeg tegnet bogstaverne over på stoffet med vlies bag på og derefter klippet dem ud


Så er bogstaverne klippet ud og strøget på det stykke stof der skal være baggrund for mit navneskildt, så jeg har zigzagget rund lang bogstaverne. På min maskine (phaff 3.0) har jeg brugt instillingen for knaphul, dog har jeg sat sømbredden til ca.3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...