torsdag den 24. oktober 2013

Strikket vest

Jeg har i huhej hast kastet mig over Vaskavullas rigtig fin vest til Oskar, da det er blevet noget koldere og jeg synes vi manglede noget god strik. Jeg blev færdig i går og jeg var sikker på den bare var helt fin!

Desværre måtte jeg her til morgen erkende, at den er blevet for lille/stram til vores lille basse (som åbenbart i mit hoved er mindre en han er i virkeligheden L) Så det er om igen i en større størrelse.

Der er ikke meget tålmodighed til fotografering ;-)

Jeg har strikket den på pind 4 med én tråd Drops Merino Ekstra fine, det er super lækkert og blødt det garn, og kan tåle maskinvask J Men der jeg er gået galt er, at jeg strikker relativt stramt, og Thea skriver selv at hun strikker løst - så tror jeg skal op på pind 4,5-5 til næste forsøg J Ellers er det en super opskrift - lige til at følge J 

10 kommentarer:

  1. Hvor er den blevet til en fin lille vest ;-)
    Jeg glæder mig til at se alle de fine ting du får lavet i november måned under "sy til din baby" :)
    Jeg deltager også selv, så håber jeg måske finder noget inspiration hos dig :o)
    Kh Sabrina / brineh.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sabrina
      Tusinde tak for det :-)
      - jeg glæder mig også meget til at følge med hos dig :-) synes det er rigtig godt med din Blogroll :-)
      Mvh
      Karin

      Slet
  2. Skøn vest! Jeg så den lige hos Vaskavullas i går. Faktisk har jeg masser af det merino garn til at ligge. Egentlig tiltænkt et tæppe....
    Og vi mangler veste!! ...så mangler jeg bare noget tid (jeg vil jo også gerne strikke den hue på et tidspunkt ;-))
    Jeg tror også jeg strikker lidt stramt, så tak for tippet med at gå en pind op.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er virkelig hurtig at strikke, så den kan godt anbefales :-) ja og vest er bare så gode til små børn :-)
      Uha jeg mangler lige at svare dig på huen - det kommer, nu har jeg fundet den og mangler i at holde den sammen med opskriften ;-)

      Slet
    2. Ihh, hvor havde du ret! Den er både nem og hurtig at strikke!
      Mit første forsøg er smæk fyldt med fejl og huller! Men nu føler jeg mig klar til at lave en fin version. Så skønt et lille projekt. Jeg strikkede på pind 4,5 og vil tro det blev en str.74. Det ville ikke gøre noget for mig at gå op på en 5'er, men den har jeg ikke i kort pind, så nu må vi se om jeg skal ud og købe endnu et sæt pinde eller hvad :-)

      Slet
    3. Synes dit "forsøg" er blevet rigtig godt, så se virkelig frem til at se din fine udgave :-)
      Jeg er gået igang igen, men på pind 5,5 - jeg havde heller ikke 5 i den korte udgave :-)

      Slet
  3. Så fin! Beklager at den blev for lille haha :) Jeg sætter et link ind her til i bunden af opskriften, så kan andre se den strikket hos andre bloggere :) God mandag :) Knus Thea

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det :-) Ja det jo slet ikke din skyld det med størrelsen, du har jo skrevet du strikker løst og jeg ved jeg strikker stramt ;-) Nu er jeg gået igang igen med pind 5,5 (har ikke nogle 40cm rundpind pind i str. 4,5 eller 5) så nu må vi se om den bliver alt for stor ;-)

      Slet
  4. Skøn model, du har dig der :D

    - Anne

    SvarSlet