torsdag den 17. oktober 2013

Ammeindlæg DIY :-)

Okay det her er et af de mere underlige indlæg, men jeg bliver nød til at dele det her med jer!

Ved min sidste barsel brugte jeg uld indlæg eller engangs, men da jeg var lidt træt af at ulden ikke var vandtæt og at engangsindlæggene, for det først ikke var særlig behagelige, og for det andet ikke er særlig miljøvenlige, tænkte jeg, at denne gang skulle det være anderledes J Jeg har lavet nogle selv efter samme princip som stofbleer. Mine ammeindlæg er laver med to lag Bambusfleece og yderst et lag af vandafvisende Fleece (som på det tidspunkt kun kunne fås i farvet), som gør dem fuldstændig vandtætte. Alt er købt hos Funkjogging.




Jeg har klippet alle tre lag med en diameter på 12 cm og overlocket rundt. Jeg har vendt den vatterede side af fleecen ud af, så er der lidt friktion i indlægget og dermed skøjter det ikke rundt.


De har simpelthen været noget af det bedste, rigtig behagelige og bløde af bruge og jeg har ikke haft problemer med uheld eller lignende J

8 kommentarer:

  1. Det er sådan en god idé! Jeg købte mig fattig i uldindlæg sidst og var rigtigt glad for dem, men næste gang tror jeg, at jeg vil sy mig nogle flere selv :-) Og så har jeg forresten lige meldt mig som fast læser. Det er nogle skønne ting du laver!

    SvarSlet
  2. Tusinde tak og velkommen til :-)
    Ja de fungere rigtig godt og i modsætning til uldindlægene kan de vaskes i vaskemaskine - det er bare dejligt :-)

    SvarSlet
  3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  4. Ej, hvor er det smart! Det skal jeg godt nok prøve at huske til næste gang!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak skal du have - de kan varmt anbefales :-)
      Mvh
      karin

      Slet
  5. Jeg nåede lige at få syet et par, inden jeg (lidt pludselig) stoppede med at amme. Men de var gode de få gange jeg fik brugt dem :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder ikke ret med pludeslig ammestop :-(
      Men godt du kunne bruge dem :-)
      mvh
      Karin

      Slet
    2. Det var selvvalgt, men det blev lidt pludseligt, så jeg ku' være klar til at begynde på arbejde lidt tidligere end først planlagt :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...